×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

مهم‌ترین اخبار پول و اقتصاد ایران و جهان

امروز : یکشنبه, ۷ تیر , ۱۴۰۵  .::.   برابر با : Sunday, 28 June , 2026  .::.  اخبار منتشر شده : 42 خبر
سهمیه جدید برق صنایع ابلاغ شد/ محدودیت مصرف از اردیبهشت آغاز می‌شود

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، با توجه به آغاز دوره اوج مصرف برق و افزایش فشار بر شبکه سراسری، شرکت برق منطقه‌ای طی نامه‌ای رسمی به صنایع از جمله کارخانه‌های سیمان اعلام کردند که سهمیه دریافت توان آنها در ماه‌های اردیبهشت تا شهریور کاهش می‌یابد.

بر اساس این ابلاغیه، صنایع موظف هستند در بازه زمانی ساعت ۸ تا ۲۴ نسبت به رعایت سقف تعیین‌شده مصرف برق اقدام کنند. در صورت عدم رعایت این محدودیت‌ها، مرکز کنترل شبکه نسبت به قطع یا کاهش بیشتر میزان توان دریافتی واحد متخلف اقدام خواهد کرد.

به گفتهٔ شرکت‌های برق منطقه‌ای، این تصمیم با هدف جلوگیری از خاموشی‌های گسترده و مدیریت پایدار بار شبکه اتخاذ شده و در صورت تغییر شرایط یا نیاز به همکاری بیشتر صنایع، موارد جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی توسط سردبیر پول و اقتصاد منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.