×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

مهم‌ترین اخبار پول و اقتصاد ایران و جهان

امروز : جمعه, ۵ تیر , ۱۴۰۵  .::.   برابر با : Friday, 26 June , 2026  .::.  اخبار منتشر شده : 27 خبر
رویترز: اپراتور موبایلی استارلینک راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش زومیت، به‌گزارش رویترز، شرکت اسپیس‌ایکس به سرمایه‌گذاران اعلام کرده است که قصد دارد خدمات موبایل استارلینک را برای کاربران آمریکایی راه‌اندازی کند. این اقدام می‌تواند اسپیس‌ایکس را به رقیب مستقیم اپراتورهای مخابراتی بزرگی مانند ورایزن، ای‌تی‌اندتی و تی-موبایل تبدیل کند.

گوئین شات‌ول، رئیس اسپیس‌ایکس، در مراسمی خصوصی از احتمال ساخت یک شبکه‌ی موبایل زمینی اختصاصی در آمریکا خبر داد. اسپیس‌ایکس در حال حاضر با همکاری تی-موبایل، خدمات اتصال مستقیم ماهواره به گوشی را برای پوشش‌دهی مناطق دورافتاده ارائه می‌دهد.

شرکت فضایی ایلان ماسک در سال گذشته‌ی میلادی مجوزهای طیف فرکانسی بی‌سیم را در دو مرحله با پرداخت ۱۷ میلیارد دلار و ۲٫۶ میلیارد دلار از شرکت اکواستار خریداری کرد. این خریدها به اسپیس‌ایکس امکان می‌دهد تا با استفاده از امواج رادیویی اکواستار، شبکه‌ی خدمات موبایلی خود را توسعه دهد.

مؤسسه‌ی مالی اوپنهایمر در یادداشتی اعلام کرد که گسترش واحد پهن‌باند ماهواره‌ای استارلینک، صنعت ۱٫۶ تریلیون دلاری ارتباطات آمریکا را تحت تاثیر قرار خواهد داد. استارلینک در حال حاضر بیش از ۱۰ میلیون مشترک دارد.

۲۲۷۲۲۷

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی توسط سردبیر پول و اقتصاد منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.