×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

مهم‌ترین اخبار پول و اقتصاد ایران و جهان

امروز : سه شنبه, ۲ تیر , ۱۴۰۵  .::.   برابر با : Tuesday, 23 June , 2026  .::.  اخبار منتشر شده : 46 خبر
موبایل از مدارس این کشور حذف شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش سیتنا، دولت جمهوری چک در راستای افزایش تمرکز دانش‌آموزان و کاهش وابستگی به ابزارهای دیجیتال، لایحه‌ای را برای ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس ارائه کرده است. بر اساس این طرح، اجرای ممنوعیت از سپتامبر ۲۰۲۷ آغاز خواهد شد.

به گفته آندری بابیش، نخست‌وزیر جمهوری چک این محدودیت تنها به کلاس‌های درس محدود نمی‌شود و استفاده از تلفن همراه در زمان زنگ تفریح را نیز در بر می‌گیرد. با این حال، مواردی مانند نیازهای پزشکی یا استفاده آموزشی با مجوز مدرسه از این قانون مستثنی خواهند بود.

در متن پیش‌نویس این قانون تأکید شده است که مدارس، به جز در شرایط مشخص‌شده، مجاز به صدور اجازه استفاده از تلفن همراه برای دانش‌آموزان نخواهند بود.

همزمان، دولت چک در حال بررسی طرح‌هایی برای محدودسازی دسترسی کودکان به شبکه‌های اجتماعی نیز هست. جمهوری چک با این اقدام به جمع کشورهایی پیوسته که در سال‌های اخیر برای کاهش اثرات منفی استفاده از تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی بر کودکان، محدودیت‌هایی را در محیط‌های آموزشی اعمال کرده‌اند. 

۲۲۷۲۲۷

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی توسط سردبیر پول و اقتصاد منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.